dinsdag 8 januari 2013

COS

Vandaag moesten we met Yenthe terug naar het COS (CentrumOntwikkelingsStoornissen)
De neurologe stelde voor Yenthe verder te onderzoeken op AD(H)D.
Yenthe kan met momenten hevig zijn, agressief zijn, maar heeft ook weer rustige momenten, de neurologe zei dat dat niet betekend dat je geen AD(H)D kan hebben.
Nu heb ik zitten lezen over hooggevoeligheid, en heb precies de neiging te denken dat Yenthe hooggevoelig is. Ik ga dat zeker aankaarten als we naar de psychologe moeten.
Ik weet ook wel dat je in alles wat je opzoekt en leest wel iets herkend, maar dit is toch wel precies een beschrijving van Yenthe...
Als Yenthe een HSP kindje zou zijn zou ik bigot niet weten hoe we dat moeten aanpakken, Zou ik me schuldig voelen omdat ik nu zo vaak boos ben op hem, hem soms zeg dat hem echt stout is... Als ik me dan zou bedenken dat het door zijn hooggevoeligheid komt, kan hij er niks aan doen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hem niet (meer) moet luisteren hé.
Ach ja, ik ga maar niet te veel piekeren en denken, we zien wel dan, als de onderzoeken zich terug aanbieden.

1 opmerking:

  1. Ik kan je wel wat lectuur voorstellen voor HSK.
    Niet schuldig voelen, 't is niet dat Yenthe je duidelijk gezegd heeft dat hij een HSK is en dat je dat alsnog genegeerd hebt, he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen